Dimarts, 29 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

“Vida quotidiana a l’Alt Penedès 1870-2000 vol recollir tot els àmbits de la vida d’aquest barri de Sant Martí en els darrers 130 anys

Aquest llibre és de fet el treball de molts anys de recerca de Montserrat Sala, una mestra jubilada de la Rovira Roja.

És un treball etnològic de la zona de la Rovira Roja; però que a través de la documentació què es recull serveix per mostrar la manera de viure i treballar de les darreres generacions al medi rural de l’alt Penedès.

Unes 900 fotografies, gran quantitat de documents recullen a través també de testimonis directes tots els àmbits de la vida a la Rovira Roja en els darrers 130 anys.

La informació que es reflecteix en el llibre ha estat recollida de converses amb persones grans, des de nascudes a finals del segle XIX a les nascudes a principis del XX, la seva àvia i la seva mare per exemple. També diu que ha tret molta informació de remenar calaixeres, on ha trobat fotografies i factures; o dels arxius parroquial, del bisbat o del l’arxiu Regull de Vilafranca.

Tot plegat ho ha dividit en diferents àmbits temàtics. Per exemple explica que hi ha un recull de maneres de dir i topònims de la zona; i també una gràfic a que mostra tasques que es feien a finals del XIX i que avui en dia ja no es duen a terme.

Sala explica també que ha estat un procés molt llarg, però que ara ha volgut donar-li sortida tot i reconèixer què editar-ho és difícil. Per això ha optat per el micromecenatge a través de Verkami. Fins a finals d’aquest mes encara hi ha temps per fer-ne aportacions.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: