ERC Vilafranca recorda els 74 anys de l’assassinat del president Companys, tot confiant en continuar endavant amb el 9N
El 14 d’octubre des d’Esquerra Republicana de Catalunya recorda l’aniversari de l’afusellament del president de la Generalitat Lluís Companys a mans del Govern espanyol presidit per el general Franco.
Ho han fet amb una ofrena floral. Enguany s’han complert 74 anys d’aquest fet, i des d’ERC han recordat que encara és el moment que des de l’Estat es demani perdó per l’assassinat a mans d’un govern feixista d’un president elegit democràticament. A més, aquest 2014 la data del 14 d’octubre ha coincidit també amb un moment especialment delicat de la política catalana, ja que al matí el president de la Generalitat anunciava canvis en la proposta de consulta per el proper 9N, i això ha provocat algunes reaccions. A l’espera encara, en el moment de fer l’ofrena floral, d’una declaració oficial per part dels republicans, el candidat a l’alcaldia de Vilafranca Jordi Rosell ha refermat el seu compromís per estar al costat de la ciutadania i avançar cap a una Catalunya independent.
Després de fer l’ofrena floral Rosell ha llegit un manifest recordant la figura de Companys i els 74 anys d’espera per rescabalar el procés que va viure el president Companys. D’altra banda, Oriol Casanella, portaveu de la JERC, ha llegit un comunicat sobre l’actual moment polític refermant la voluntat de poder votar i decidir sobre el propi futur de Catalunya per part dels ciutadans del país.