Diumenge, 17 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El cicle A l’Agrícol parlem de música ha dedicat la 2a sessió a Beethoven

El pianista i professor de música Daniel González va oferir ahir una audició comentada de la Simfonia núm. 3 en mi bemoll major de Ludwig van Beethoven, coneguda com a Heroica.

Beethoven és considerat el primer compositor romàntic i aquesta és la seva primera gran obra romàntica, trencant amb diversos esquemes de la simfonia clàssica, com explica González.

 

La simfonia està escrita per a 2 flautes, 2 oboès, 2 clarinets, 2 fagots, 3 trompes , 2 trompetes, timbales i corda.

Inicialment anava dedicada a Napoleó Bonaparte, però quan es va fer coronar emperador, Beethoven la va titular “A un gran heroi”.

Aquesta ha estat la 2a sessió del cicle primaveral A l’Agrícol parlem de música, que coordina la pianista Montse Ríos i compta amb la participació de músics, professors de música i musicòlegs del Gran Penedès.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: