L’any 2014, Catalunya celebrarà un 8’2% més de fires, amb 449 esdeveniments
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, ha avançat avui les xifres del nou calendari firal coincidint amb la inauguració del 20è. Congrés de Fires de Catalunya que se celebra entre avui i demà a Vilafranca.
<p class="Default">D’acord amb les dades facilitades pels diferents organitzadors firals de les 449 fires, 408 són d’àmbit català local o comarcal i un total de 41 corresponen a l’àmbit internacional i estatal.
El creixement prové , doncs del conjunt del territori català i demostra que les fires són un element dinamitzador de l’economia.
<p class="Default">El congrés que se celebra al Vinseum suposa la gran cita anual dels professionals de les fires catalanes. Temps de trobada, de formació, d’intercanvi d’idees.
<p class="Default">El lema del congrés és “Les fires com a dinamitzador econòmic local”. Amb aquest lema es vol destacar la importància de la celebració d’una fira per a la ciutat, per el poble que l’acull, i més enllà del seu impacte econòmic, dels seus beneficis a l’entorn immediat, fent poble, ciutat, comarca i país.
<p class="Default">El Congrés comptarà amb la participació de ponents i moderadors de renom com ara l’economista José Mª. Gay de Liébana, que destaca l’eficàcia dels certàmens.
<p class="Default">La de Vilafranca és la vintena edició, sent la primera que es celebra a terres de la comarca del Penedès. La demarcació de Barcelona ha acollit el Congrés en 7 ocasions. Tortosa va ser la seu de la primera edició el 1994, un any abans de la fundació de la Federació de Fires de Catalunya el 1995.