Sant Cugat Sesgarrigues celebra aquest cap de setmana la 11a Fira Mediambiental del Penedès, l’ECO SANT CUGAT
L’Eco Sant Cugat és una fira mediambiental que persegueix conscienciar la ciutadania vers la problemàtica ambiental, amb uns objectius ben clars: la defensa de l’entorn i l’aposta de la sostenibilitat com a màxima, i sota el lema: consum responsable, estalvi i medi ambient.
Al llarg del cap de setmana hi ha nombroses activitats prèvies, amb diverses conferències i
exposicions, i el diumenge és el dia gros de l’Eco Sant Cugat amb xerrades, conferencies, exposicions, tallers per a grans i petits, la fira amb estands i expositors de temàtiques relacionades amb el medi ambient, les energies renovables, el comerç just, entitats i ONGs ecologistes, entre d’altres. També hi ha l’Espai Gastronòmic i com a novetat d’aquest 2013,
l’Espai Salut, ubicat al centre cívic. En aquest espai s’hi realitzarà, al llarg de tot el diumenge de setembre, diverses demostracions, tallers i microxerrades sobre la salut. Estarà dedicat a les activitats i accions que fomenten la salut personal i col.lectiva, i el benestar físic i mental.
També com a novetat es presenta el Car Boot Sale, un mercat de segona mà on els particulars es reuneixen per vendre diferents objectes que ja no utilitzen. En lloc de llençar-los, els compradors els reutilitzen o reciclen. Estarà ubicat a la Plaça de Joan Sangenís durant el diumenge al matí.
D’altra banda a més de la bicicletada entre Vilafranca i Sant Cugat enguany també es farà una caminada popular pel municipi de Sant Cugat Sesgarrigues i els pobles veïns tot passant per vinyes, boscos i punts d’interès de ric patrimoni artístic penedesenc. Se sortirà des de la Plaça de l’Església de Sant Cugat a les 9 del matí.