Diumenge, 10 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La D.O. Penedès preveu una collita molt bona, continuant l’aposta per el Xarel·lo i la promoció per tal de continuar guanyant mercats

Quan la verema ja s’ha iniciat en la majoria de varietats, es pot començar a parlar de previsions de com serà la d’aquest 2013. El president de la D.O. Penedès, Josep Maria Albet, comenta que el fet que sigui una verema tardana apunta que podria ser excepcional en quan a qualitat i també amb una bona quantitat. Es podrien entrar més de 21 milions i mig de quilos de raïm de molt bona qualitat.

En aquest marc, des de la D.O. Penedès es continua apostat per el xarel·lo com a buc insígnia, i varietat més significativa per els propers anys. Albet ha destacat que és una varietat que no està creixent de moment en hectàrees plantades, però el que és més importat és que tampoc se n’estan perdent. Amb un bon nivell de vinyes velles que donen un molt bon rendiment i amb  molt bona qualitat.

En relació als preus del raïm per aquesta verema, Josep Maria Albet considera que parlar de pujades del 30% com s’ha fet és totalment enganyós, ja que la mitjana no serà mai aquesta. No obstant sí considera que hi haurà una lleugera pujada dels preus. Apunta també, però, que el Consell Regulador no hi pot entrar. El que es pot fer, com ha fet la D.O. Cava, és augmentar els rendiments per hectàrea per exemple, i per tant incidir en l’oferta i la demanda.

En el cas de la D.O. Penedès considera que més que augmentar el que es podria fer és reduir els rendiments per augmentar encara més la qualitat.

Albet remarca que en aquests moments hi ha suficient producció de vi per tal de triar el millor per elaborar amb D.O. Penedès; i que aquesta circumstància ha permès l’evolució positiva dels vins amb aquesta D.O.

Apunten des de la D.O. Penedès que les seves vendes aquests darrers anys no han baixat gaire i que en aquests moments estan estabilitzades. Per Albet, alguna baixada en les vendes obeïa a que alguns productors de Penedès havien passat a la D.O. Catalunya. Però és un fet que ara ja no es dona.

En aquets punt, insistint en la promoció Josep Maria Albet destacava que prop del 70% del pressupost global de la D.O. es destina a promoció. Sobre tot en el mercat català que és on hi més volum de vendes. Més del 60% de les vendes de vins Penedès son al mercat català, que ha anat coneixent més el producte i deixant de banda vins elaborats en altres zones productores de l’estat.

<strong> </strong>

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: