Dissabte, 31 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Una trentena de persones al curs d’Els Juliols de la UB a Vilafranca

Aquesta sisena edició del curs estiuenc que oferten la Universitat de Barcelona i Vinseum, en el marc d’Els Juliols, es titula Del vi, el patrimoni i els sentits.

Al llarg de la setmana, una trentena d’alumnes descobreixen com el vi s’ha convertit, a través dels sentits, en un producte no només alimentari, sinó també de consideració artística.

El curs, que és convalidable amb crèdits acadèmics, ha tingut algunes inscripcions a última hora i finalment, compta amb 29 alumnes. Aquesta xifra es manté força estable en les darreres edicions, com explica el coordinador del curs, Joan Cuscó.

 

Una desena de professors, des d’arqueòlegs a enòlegs passant per poetes, sommeliers o elaboradors els ensenyen com el vi i el cava són presents, actualment, en les arts, la tecnologia, l’arquitectura i el paisatge i a més, gaudeixen d’un espai propi.

Les sessions són teòriques i pràctiques i es complementen amb visites a les caves Mas Rodó i Llopart i tallers de tast.

La sessió inicial, a càrrec de l’expert en enoturisme Damià Serrano, va abordar Els paisatges del vi com a valor d’atracció cultural i va servir d’introducció genèrica.

 

El curs Del vi, el patrimoni i els sentits, amb una durada de 20 hores lectives, se celebra fins aquest divendres, a Vinseum.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: