Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’òpera còmica La Serva Padrona, de Pergolesi s’ha presentat aquest diumenge a l’Auditori Municipal

La Serva Padrona, en català La serventa mestressa, està considerada la primera gran òpera còmica de la història.

Va ser composta per Giovanni Batista Pergolesi originalment com un intermezzo inclòs en l’opera seria Il prigionero superbo, del mateix Pergolesi. Ambdues obres es van estrenar a Nàpols el 5 de setembre de 1733, però la que ha passat a la història com una obra mestra indiscutible és La Serva padrona. L’origen de l’òpera buffa, és a dir còmica, gènere absolutament revolucionari en aquell moment, és del tot popular i pot considerar-se el revers de l’òpera seria. Es tracta d’un gènere que correspon a la necessitat del públic del XVIII en general, i del napolità en particular, que demanava distracció i expressions artístiques vitals i autèntiques amb personatges de carn i ossos.

<br />Els arguments de l’òpera buffa són senzills i divertits i s’inspiren en la vida quotidiana. L’òpera es presentava l’Auditori aquest diumenge al vespre per part del grup  Le Tendre Amour i amb la direcció escènica d’ Adrian Schwarztein. D’orígen argentí, italià, i espanyol entre d’altres, clown, actor, director de circ i de teatre , Adrian Schvarztein es dedica a l’escena des de 1989.

<br />Caracteritzats per un gran rigor musical, la plasticitat interpretativa dels instruments d’època i la refinada elecció del seu repertori Le Tendre Amour aconsegueixen transmetre en cada presentació l’esperit, clima i emotivitat d’ una música d’incomparable bellesa. Le Tendre Amour resideix a Barcelona i els seus integrants procedeixen de França, España, Argentina, Estats Units, Suecia y Brazil.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: