El dijous 28 de febrer, es va celebrar sessió plenària del Consell d’Alcaldes de l’Alt Penedès a la seu del Consell Comarcal
La sessió va començar amb la presentació del nou delegat del Govern de la Generalitat a les comarques de Barcelona, Fernando Brea. El delegat va explicar que en el termini de 3-4 mesos vol reconvertir el Consell d’Administració Territorial en un òrgan que coordini les diferents conselleries de la Generalitat al territori; és a dir, que serveixi per agilitar els projectes municipals que duen a terme els ajuntaments i en els quals intervenen diferents departaments de la Generalitat.<br />
Els alcaldes van traslladar algunes peticions al delegat del Govern, majoritàriament en l’àmbit econòmic, com ara la necessitat de reconèixer els deutes pendents que la Generalitat té amb els ajuntaments per tal que els ajuntaments puguin demanar crèdit, la no exigència d’executar noves obres subvencionades pel PUOSC mentre la Generalitat no faci efectius els pagaments pendents pel mateix concepte, i la implantació de mecanismes de compensació per als ajuntaments que han de pagar interessos de demora derivats dels retards en el pagaments per part de la Generalitat, entre altres.<br />Després de la presentació del delegat de Govern de la Generalitat, el Consell d’Alcaldes va continuar amb les informacions de la Comissió comarcal per a la millora del servei de transport públic a l’Alt Penedès.<br />Santi Soler, representant del Consell d’Alcaldes en aquesta comissió, va explicar que s’havia acordat fusionar la comissió comarcal amb la de Vilafranca, ja que els objectius són els mateixos, i incorporar-hi les associacions comarcals d’usuaris del transport públic.
El Consell d’Alcaldes va demanar al seu representant que la Comissió traslladi a la Generalitat la necessitat de millorar també el mecanisme per canviar els horaris dels d’autobusos interurbans; en concret, els ajuntaments volen que se simplifiqui la seva participació en la presa de decisions i que calgui el seu vistiplau per canviar els horaris. Ara per ara, és difícil que els ciutadans es programin els seus horaris perquè els canvis sovintegen, es notifiquen deficientment els usuaris i es fan amb poc marge d’antelació.