Un llit amb rodes és la novetat de la cort que acompanya el rei Carnestoltes
La concubina, el rei Carnestoltes IX i I de Vilafranca i tota la seva cort van arribar aquest dijous al vespre a Vilafranca per instaurar el seu regnat de desori, incongruència, disbauxa i festa sense límits. <br />
Aquest any, el Rei Carnestoltes arribava en un camió de gran tonatge al barri de la Girada, en concret a l’estació d’autobusos. A la zona ja els estava esperant un grup de famílies, i alguns nens disfressats. A ells es va adreçar el Cap de Protocol.
<br />L’eix de les activitats de Carnaval és el Rei Carnestoltes i la seva Cort, formada per la seva dona, la Concubina, i el seu fill, el Confetinet; el Cap de Protocol, i un seguit de personatges que amb un to satíric i crític representen els diferents poders establerts, el religiós, judicial, econòmic, policial, o el polític. <br />Aquests poders van acompanyats d’un nombrós seguici en el que no hi falten metges, infermeres, toreros, xanquers, minyones, folklòriques, taverneres, cuiners i tota mena de personatges que interactuen amb el públic i encomanen la disbauxa carnavalera. La novetat d’aquest any és un llit amb rodes que els acompanya.<br />Tot el seguici i els vilafranquins que els van acompanyar es van desplaçar fins a la plaça de la Vila, passant per carrers del centre de la vila.<br /><br />A l’arribar a la plaça, Sa Majestat el Rei Carnestoltes va prendre l’ajuntament i va instaurar el seu regnat. El Rei anima als excessos carnals durant els propers dies.
<br /><br /><br />Desprès del pregó el Carnestoltes i la seva cort van baixar a la plaça per compartir amb la gent la gresca i un pa amb botifarra acompanyat per porrons de vi. La fama del rei arriba a extrems insospitats, tan com perquè les seves seguidores es vulguin fer fotografies amb nadons, per immortalitzar el moment.Conscient de la fama també es va voler adreçar als espectadors de Ràdio Vilafranca.
<br /><br /><br />Aquest dissabte a Vilafranca toca anar de mercat i, com no podia ser d’altra manera, el Rei Carnestoltes i la seva Cort també surten a plaça acompanyats del seu seguici. El recorregut pel mercat finalitza a la Plaça de Santa Maria on es fa un concert–vermut. A la tarda arriba el moment que els més menuts es disfressin amb motiu del Carnaval Infantil, una activitat organitzada conjuntament pels les associacions de lleure de la vila i la Comissió de Carnaval.<br />