Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Endesa connecta a la xarxa plantes fotovoltaiques de 5 centres educatius de l’Alt Penedès

L’objectiu és aprofitar les superfícies dels terrats de les escoles i instituts per fomentar la sostenibilitat i les energies renovables amb la col.locació de panells solars, alhora que s’aprofita econòmicament una part dels immobles i s’aboca l’energia sobrant a la xarxa.

Les plantes fotovoltaiques tenen una potència de 20 kW i es troben a les teulades d’escoles i instituts de cinc municipis de l’Alt Penedès i tres del Garraf.

En concret, Endesa ha connectat els panells solars a la xarxa de baixa tensió al CEIP Avinyonet del Penedès, al CEIP Les Fonts de Gelida, a l’IES Sant Sadurní, al CEIP La Girada de Vilafranca i al CEIP Llebeig de Vilobí.

La connexió de plantes fotovoltaiques a la xarxa de distribució s’ha realitzat, recentment, a diversos centres educatius d’arreu de Catalunya. Segons Endesa, aquests treballs la refermen com a companyia compromesa amb el medi ambient i com a promotora de les xarxes intel.ligents.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: