Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els alumnes de quart d’ESO han fet les proves de competències bàsiques

A l’institut Milà i Fontanals de Vilafranca, els tres grups de quart d’Educació Secundària Obligatòria s’examinaven dijous al matí, des de les nou fins a les onze, de català i matemàtiques. Avui tenien lloc les proves de castellà i anglès.

Aquesta avaluació externa es fa al miler de centres d’educació secundària que hi ha a Catalunya per segon any consecutiu i serveix per veure quin és el nivell dels alumnes un cop acaben l’educació secundària en les anomenades "competències bàsiques". <br />
Al Milà, a banda del personal del centre, hi ha dues aplicants externes que controlen que les proves es desenvolupin seguint el protocol.

Els centres i les famílies rebran els resultats a partir del 18 de març i abans de Setmana Santa. L’informe dels centres mostrarà també la comparativa entre l’any passat i aquest. Segons el David Martí, coordinador pedagògic de l’IES Milà i Fontanals, l’any passat, els resultats del centre van ser satisfactoris.

Les proves de llengües busquen saber si l’alumnat comprèn el que llegeix i s’expressa amb claredat, a més de veure el vocabulari que usa i l’adequació i coherència en la redacció.

A la de prova de matemàtiques, es valora la capacitat dels estudiants per resoldre problemes d’estadística, càlcul, espai, forma i mesura.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: