Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Centre de Recursos Pedagògics de l’Alt Penedès i l’Associació TDAH Penedès parlen de com afecta el trastorn als alumnes de secundària

Amb el títol de "El TDAH a l’aula de secundària", la sessió s’organitzava a la seu del Servei Educatiu de l’Alt Penedès, a càrrec del Centre de Recursos Pedagògics i era de fet una segona sessió després de la que es va fer ja fa algunes setmanes adreçada a mestres de primària.

En aquella ocasió hi va haver molta demanda per participar en la sessió, i per això es va considerar interessant fer-ne una altra en aquest cas adreçada als professors de secundària.<br />
Actualment el trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat, el que es coneix com a TDAH, és ja força conegut i està ben identificat. El que es busca amb sessions com aquesta és oferir eines als docents per tal de poder treballar a les aules i amb la màxima normalitat amb els alumnes que pateixen aquest tipus de trastorn. L’encarregada de conduir la sessió era Begonya Cañadas, psicopedagoga de la Fundació Adana. Comentava que la intenció és oferir línies teòriques per orientar els docents per tal que puguin acollir els infants a les classes amb normalitat.

Cañadas remarca que els alumnes que pateixen aquest trastorn poden seguir una educació ordinària sense problemes, però que sí cal que es facin algunes modificacions en la metodologia de treball a les aules.

La sessió es va iniciar amb una introducció a càrrec de la psicopedagoga per explicar què és el TDAH i donar unes eines bàsiques per intervenir amb els comportaments difícils a l’aula; i a partir d’aquí es va obrir a la participació de les assistents amb la voluntat de recollir propostes, suggeriments o dubtes fruit de l’experiència a les pròpies aules.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: