Divendres, 8 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Debat sobre la crisi i els polítics

L’actual sistema ha allunyat la política de la democràcia real, afavorint els poders econòmics, i cal un canvi per una alternativa social.<br />

<br />Aquesta és una de les conclusions del tercer debat del Cicle sobre alternatives socials que organitzen diverses entitats de Vilafranca que es va celebrar aquest dimecres amb molta concurrència de públic. El tema era “Democràcia, política i ciutadania".

<br />Els ponents van ser Fèlix Sogas, que va ser el primer alcalde de Vilafranca de l’actual etapa democràtica, Josep Faura d’Amnistia Internacional, i Jean-Pierre Palacio, del col.leciu 15M de Vilafranca i d’ATAC Catalunya.<br />Palacio va posar sobre la taula que els temps actuals estan segrestant la democràcia amb la dictadura econòmica i la pèrdua consegüent de capacitat de resposta i de convertir els governs en titelles dels poders reals.

<br />Va apuntar que no es un problema que vingui de nou, sinó que ja fa anys que s’està gestant.<br /><br />També es va fer un recordatori dels temps de la dictadura franquista. La clandestinitat i l’aprenentatge obligat, però difícil. La instauració de la democràcia va suposar uns elements positius però també uns defectes d’origen.

<br />Fèlix Sogas lamentava la professionalització de la política que s’ha allunyat cada vegada més dels ciutadans.<br /><br />Com a tercer element del debat Josep Faura va remarcar la necessitat de coordinar els esforços de les plataformes i assemblees populars per a constituir com un quart poder, organitzat i eficaç, amb mitjans propis, que arrodoniria l’esquema dels poders clàssics,legislatiu, judicial i executiu, amb un quart poder, el popular. <br />El proper dimecres, 27 de febrer, tindrà lloc la quarta i darrera trobada del cicle a l’Escorxador en la que es farà un resum de les tres sessions anteriors i s’exploraran les possibilitats, de constituir assemblees populars atenent el país i Vilafranca en concret.<br /><br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: