Asessorament al consumidor
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor rep nombroses consultes sobre contractacions involuntàries de serveis de gas i electricitat<br />
L’OCIC del Consell Comarcal rep nombroses consultes de persones que han canviat involuntàriament de companyia subministradora de gas o electricitat arran d’una trucada telefònica o de la visita a domicili inesperada d’un comercial de la nova companyia. <br />Aquesta situació és més freqüent entre persones grans, que no comprenen prou bé què és exactament el que se’ls està oferint, que són més refiades amb les persones que representen companyies de serveis o que se senten més fàcilment pressionades a respondre afirmativament davant allò que no entenen. <br />Per aquest motiu, el millor és estudiar detingudament les ofertes, demanar tota la informació que calgui i no precipitar-se a contractar un nou servei. S’aconsella també que, abans de signar res o donar la conformitat telefònica, es consulti amb un familiar de confiança o amb l’OCIC. Demanar l’oferta per escrit i temps per poder-la estudiar. Si el comercial respon que l’oferta no es pot posar per escrit o que no ens pot donar temps per avaluar-la, més val rebutjar l’oferta.<br />En qualsevol cas, sempre s’ha de llegir detingudament el contracte, mai no s’ha de signar un contracte en blanc, mai no s’han de donar les dades bancàries ni les dades personals si no s’està segur que realment es vol canviar de companyia i sempre s’ha d’exigir una còpia del contracte en el moment de signar-lo.<br />