El Club Bitlles Vilafranca ha acomiadat l’any amb una tirada solidària
Aquest diumenge al matí el Club Bitlles Vilafranca ha celebrat la darrera tirada popular de l’any i ho ha fet amb una activitat a benefici de la Marató de TV3. <br />
La tirada s’ha fet al Parc Tívoli de Vilafranca on hi ha unes pistes marcades per la pràctica de les bitlles catalanes, que es van inaugurar l’agost d’aquest any en el marc de la Festa Major.<br />El Club de Bitlles Vilafranca, és una entitat sense ànim de lucre que neix al sí de l’Associació de Veïns del Poble Nou. Participen a la segona divisió grup B de la lliga de Barcelona. A més a més de competir també fan una tasca de difusió d’aquest esport per tothom que els ho demana, ja siguin escoles, associacions de veïns o jornades lúdiques i festives de tota mena.
<br />Les bitlles catalanes són un esport tradicional català consistent en llençar uns "bitllots", és a dir les bitlles petites, contra unes bitlles situades a una determinada distància a fi de tombar-les. Actualment el practiquen unes 2000 persones a tot Catalunya, on hi ha més d’un centenar de clubs. Des del 30 d’agost de 2007, la Federació Catalana de Bitlles i Bowling està reconeguda de ple dret per la federació internacional.
<br />Una partida consta de 9 tirades per jugador dividides en 3 rondes de 3 tirades. A cada tirada es poden llençar d’un a 3 bitllots. Es planten les bitlles en dues fileres de tres columnes separades entre elles tenint en compte que ha de poder passar el bitllot més gros sense tocar-les. La distància de tir és de 11,5 metres. Els més petits poden fer-ho de més a prop, segons la seva força. L’objectiu principal és fer Bitlla, tombar cinc de les sis bitlles. Aquest diumenge es va fer una tirada popular que va començar les 11del matí i que recptava fons per a la Marató de TV3.