Continua la batalla per l’IVA superreduït en productes bàsics pels celíacs
L’Associació de Celíacs de Catalunya i els seus representants a la comarca seguiran batallant per l’IVA superreduït en productes bàsics.
El govern de l’estat ha passat l’impost del pa sense gluten del 10 al 4% i, per tant, a aquest aliment bàsic se li aplica l’IVA superreduït com al pa normal. Ara bé, la resta de productes per a persones celíaques costen ara més cars a les famílies. La representant de l’Associació de Celíacs de Catalunya a l’Alt Penedès Olga Cuesta comenta que continuaran batallant per aconseguir l’IVA superreduït en altres productes bàsics com la pasta o la farina. També lamenta que hi hagi famílies amb algun dels seus membres amb intolerància al gluten que estan consumint productes no adequats a causa de la crisi.
Una família que hagi de consumir productes sense gluten gastava de mitjana 1.500 euros més anuals en la seva compra, segons l’Associació de Celíacs de Catalunya. Una xifra que augmentarà significativament amb l’increment de l’impost sobre el valor afegit.<br />L’únic tractament de que disposen les persones celíaques és mantenir una dieta lliure de gluten. En els darrers anys, la presència de productes sense gluten a botigues i supermercats s’ha estès i l’etiquetatge és cada cop més exhaustiu, fet que ha permès clarificar quins aliments contenen o no restes de cereals amb gluten. Tot i així, les associacions de celíacs consideren que queda molta feina per fer.