Dissabte, 27 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Coro recollirà en un llibre-catàleg els seus 150 anys

Rius i Rius Assessors i la Societat Coral El Penedès han signat un conveni per tirar endavant l’exposició i l’edició del llibre-catàleg amb motiu dels 150 anys d’El Coro.

La signatura permet involucrar el patrocini privat en un projecte en què estan implicades institucions com l’Ajuntament de Vilafranca, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, la Diputació de Barcelona i la Generalitat.

L’objectiu principal del conveni és l’edició d’un llibre que portarà per títol "La Societat Coral El Penedès i el seu temps", que girarà al voltant de la figura de Josep Anselm Clavé i els 150 anys del Coro.

El llibre es el resultat de la recerca feta per l’Institut d’Estudis Penedesencs.

El seu vicepresident, Joan Solé Bordes, ha explicat que el llibre servirà per reivindicar un seguit de personatges com Eduard Vidal i Valenciano, Josep Anselm Clavé i l’entorn històric de la segona meitat del segle XIX, en què Vilafranca va assolir una rellevància significativa.

El llibre també servirà de catàleg per a una exposició que s’inaugurarà al VINSEUM i es farà itinerant per tot Catalunya, amb la col.laboració de la Federació de Cors de Clavé.

En virtut del conveni, el Coro es compromet a tenir a disposició de tota entitat o iniciativa que s’organitzi al redós del sector vitivinícola, un ampli repertori de peces o fragments músico-corals amb temàtica de la vinya i el vi com explica el seu president, Àngel Escolà.

La signatura del conveni, celebrada a la Casa de la Vila, ha estat presidida per el regidor de Cultura, Raimon Gusi.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: