La població de Vilafranca descendeix per primer cop des del 1991
L’actualització del padró municipal a 1 de gener de 2012 situa la xifra de vilafranquins i vilafranquines en 39.516, 261 menys que l’any anterior.
Per primer cop des del 1991 hi ha un descens poblacional. Tot i que llavors només va baixar en dotze persones, fet que s’atribueix a la modernització de les eines del padró que es va aplicar en aquell moment. Per buscar una davallada del nombre d’habitants més gran ens hem de remuntar als anys seixanta, quan hi va haver una baixada de més de 400 persones.
Aquesta disminució de gent empadronada al municipi es deu, en bona part, a les baixes de població estrangera que ha marxat de Vilafranca i no es coneix quin ha estat el seu destí. Es tracta d’una situació que també es produeix a la resta de Catalunya i que es pot atribuir a l’actual context de crisi econòmica.
Per barris, la distribució de la població continua similar respecte l’any 2010. El Poble Nou i l’Espirall continuen sent els barris més poblats, amb un 21 i un 18% respectivament. La majoria de població estrangera també es concentra en aquests dos barris.
Les dades de la població de Vilafranca amb més detall seran editades en un llibret i es podran consultar aquest mateix mes a través d’internet a l’adreça www.vilafranca.cat.