La nova imatge de la marca turística Barcelona incorpora cinc elements de l’Alt Penedès com a productes estrella
Entre els 18 elements més destacats de la marca, els anomenats productes estrella, cinc pertanyen a la nostra comarca. Es tracta dels Castellers de Vilafranca, les Caves Codorniu, les Caves Freixenet, Bodegas Torres i la Festa Major de Vilafranca.
Aquests elements, que es relacionen directament amb la personalitat del nostre territori, queden fixats dins de la nova imatge de la marca turística de Barcelona com a factors clau a explotar per incrementar el turisme i l’excursionisme a la zona. <br />La imatge, presentada aquesta setmana per la Diputació de Barcelona, porta el lema de " Barcelona és molt més" i d’aquesta manera volen potenciar les característiques de cada territori. El lema es subdivideix en tres submarques: Costa de Barcelona, de la qual en forma part l’Alt Penedès, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona. <br />Entre els àmbits principals de la imatge, també destaca pel que fa a la nostra comarca l’enoturisme. Aquest concepte serà un dels reclams de la marca, fet que des del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès es valora molt positivament, ja que hi ha un treball molt clar perquè l’enoturisme sigui la bandera de l’Alt Penedès a nivell turístic.<br />La previsió de la Diputació de Barcelona és que amb aquesta nova estratègia augmenti un 30% el nombre de turistes i un 21% el d’excursionistes, és a dir, aquelles persones que van i tornen en un dia.