Dimecres, 17 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Eugeni d’Ors guardonat amb el premi Conviure a Catalunya

El premi Conviure Catalunya, que atorga l’Associació d’Antics Diputats del Parlament, distingeix un programa pedagògic que s’imparteixi a alumnes del sistema educatiu no universitari de Catalunya i que tingui com a objectiu enaltir els valors de la democràcia, l’autogovern, la participació política, la bona convivència, el diàleg i la solidaritat; per tant premia a un conjunt articulat d’activitats que tenen per objectiu enaltir els valors democràtics. <br />

El projecte premiat porta per nom "D’alumnes a ciutadans. La participació política a l’ensenyament secundari" i s’ha aplicat als grups de 4rt d’ESO de l’Institut Eugeni d’Ors de Vilafranca des del 2003 fins aquest any.

Ahir, en el lliurament del premi al Parlament, la directora de l’Eugeni d’Ors, Dolors Arboç, afirmava que el projecte respon a la voluntat del centre "d’anar més enllà" del programa.

 

Dinamitzat pels professors de Ciències Socials Salvador Campamà, Jordi Vidal i Ramon Font, el programa premiat es construeix a partir de tres eixos. En primer lloc, promoure durant 8 anys la participació de l’Eugeni d’Ors en l’activitat del Parlament de Catalunya, Fem una Llei; en segon lloc fomentar la visita de polítics nacionals i municipals a l’Institut per tal de poder establir un diàleg amb els estudiants sobre temes d’actualitat; i en tercer lloc i, sobretot, crear l’activitat <em>Tots som regidors</em>. El projecte va néixer fa 3 anys a l’Eugeni d’Ors i aquest curs, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Vilafranca, s’ha estès a tots els centres de la Vila.

Per Arboç, aquests projectes permeten practicar les habilitats curriculars però sobretot aprendre a valorar que en política tots som importants i necessaris.

Jordi Vidal, Salvador Campamà i Ramon Font, els 3 professors que coordinen aquests programes, entenen la participació política en l’ensenyament secundari com una manera nova de treballar les Ciències Socials i l’Educació per la Ciutadania amb procediments més diversificats, participatius i dinàmics que els tradicionals.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: