Dimarts, 26 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’homenatge a Agustí Villaronga i una selecció oficial variada centraran bona part de la Mostra de Curtmetratges de Vilafranca

Després d’un cap de setmana de cinema relacionat amb el món del vi, emmarcat en el dia europeu de l’enoturisme, la quinzena Mostra de Curtmetratges de Vilafranca continua la seva marxa.

Aquesta setmana, de dijous a dissabte a Cal Bolet, la mostra organitzada per Cine Club Vilafranca afronta la secció competitiva amb els 22 curtmetratges que formen part de la Selecció Oficial i que opten als premis del jurat i del públic, dotats amb 2.000 euros cadascun, i a la millor interpretació masculina i femenina, dotats amb 1.000 euros cadascun.<br />Els curtmetratges han estat seleccionats d’entre 250 treballs i hi ha, com sempre, una gran varietat de format i estils encara que varia força la seva procedència.

A banda dels curtmetratges provinents d’arreu de l’estat també es podrà veure una selecció dels millors curts internacionals fora de competició a la secció Future Shorts, diumenge a Cal Bolet.<br />I la setmana vinent, la Mostra continua amb una sessió especial: la retrospectiva dedicada al cineasta Agustí Villaronga, que acaba d’estrenar la versió cinematogràfica de la novel·la d’Emili Teixidor "Pa Negre". Serà ell qui, el dia de la cloenda, rebi el segon premi honorífic Jean Leon.

Aquesta sessió retrospetiva tindrà lloc el dijous 25 de novembre al Casal i comptarà amb una degustació de pa i vi.<br />Finalment, la quinzena Mostra de Curtmetratges de Vilafranca afronta la recta final el divendres 26 amb la cloenda, gratuïta i oberta a tothom, on es donaran a conèixer els guanyadors de l’edició d’enguany. I, per acabar, el diumenge 28 al migdia, a l’Auditori Municipal, hi haurà la Pantalla Kanalla, amb curts europeus adreçats als més petits.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: