Dimecres, 6 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La D.O Penedès avança en l’aplicació del seu pla estratègic, i els vins del 2010 ja portaran les noves contraetiquetes i precintes de control

De fet ja s’han etiquetat les primeres ampolles amb aquesta nova imatge. Les noves contraetiquetes i precintes de control mostren la renovada imatge que s’està implantant des de l’any passat, i que inclouen el nou eslògan de la denominació "Sol i Vi".

<p />

Amb ell, des de la D.O Penedès es pretén transmetre un missatge positiu que convida a conèixer els vins i la zona del Penedès. Aquest fet s’emmarca dins del Pla Estratègic que està seguint la DO Penedès des de fa dos anys.<br />Com explica el director d’aquesta D.O., Josep Ribas, la fàbrica de Moneda y Timbre de Madrid els va lliurar aquest material a finals d’octubre i s’ha decidit reservar-lo per etiquetar ja les ampolles de la collita del 2010 que han de sortir al mercat en breu.

S’han produït 30 milions de contraetiquetes per aquest 2010, que és la previsió de vendes que fa la D.O Penedès per el proper any.<br />Seguint les línies generals del pla estratègic, es va reduir la producció intencionadament i es va augmentar el nivell d’exigència en els rendiments amb premses. Com a conseqüència, els vins del Penedès han pujat el nivell de cata i estan aconseguint puntuacions superiors a altres anys en les guies de vins més reconegudes.

Aquests són alguns dels punts que es van decidir treballar amb el Pla Estratègic, amb el que ja s’estan veient resultats, com la categorització del Xarel·lo, el control dels rendiments i les accions que ja s’han fet per apropar-nos al públic final, entre d’altres.<br />El Consell Regulador de la DO Penedès, que celebra aquest any el seu 50è aniversari, té inscrits als seus registres prop de 5.000 viticultors, 180 bodegues i 158 empreses dedicades a la criança i explotació.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: