Dimecres, 6 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els Castellers de Vilafranca volen consolidar l’himne dins de la colla i aposten per fer-ne noves versions

Els Castellers de Vilafranca presentaven per sorpresa en el darrer sopar de la colla el seu himne, un vell anhel de l’actual junta que finalment ha esdevingut una realitat.

Ara, l’himne s’ha presentat davant dels mitjans de comunicació per fer-lo extensiu a tot Vilafranca i la comarca de la mà dels seus autors: Ricard Rafecas, responsable de la lletra, i Lluís Giménez, autor de la música i de l’enregistrament final.<br />"Amunt verds" és el títol d’aquesta melodia que se sustenta sobre estrofes de cinc versos heptasíl·labs i sobre els coneguts valors castellers de Josep Anselm Clavé com a base. Ricard Rafecas, guanyador del primer certamen poètic casteller amb un poema sobre el primer tres de deu, ha optat aquí per agafar l’estructura que el seu germà Jaume va fer servir per l’himne dels ciclistes Amics del Penedès. En certa manera, Rafecas vol homenatjar el seu germà per haver treballat el so de la gralla en un moment en què la seva evolució era complicada. Però, en definitiva, el text que proposa Rafecas pretén que tot aquell que fa possible un castell se senti identificat en algun moment de la cançó.
Per la seva part, el músic Lluís Giménez ha estat el responsable de la part musical del tema i gairebé ha exercit com a home orquestra, a més de tècnic d’àudio en aquesta creació seva.

Ell interpreta tots els instruments que sonen a la versió que s’ha fet pública, mentre que la veu és la de la cantant de La banda del drac Farners Puente. La música integra elements del toc de castells i té un to de celebració més que solemne. Segons Giménez, estretament relacionat amb el moment que travessa la colla. El músic també apunta que l’himne és obert a interpretacions i versions.

L’himne ja fa dies que sona a través d’internet i, fins i tot, a telèfons mòbils i emissores com Ràdio Vilafranca. Ara la colla estudia la manera de fer arribar un CD a Vilafranca i a la comarca però, d’entrada el repartiran entre els integrants de la colla durant l’assemblea que celebraran properament.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: