Drets dels consumidors de telefonia
Els drets i deures dels usuaris de telefonia centren la xerrada que va organitzar l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor a l’Escorxador
La xerrada, que va anar a càrrec de la tècnica de consum Mª Jesús Cayuelas, va comptar amb un bon seguiment posant de manifest que es tracta d’una qüestió que preocupa als consumidors. Al llarg de la seva exposició Cayuelas va comentar temes com ara els passos per donar-se d’alta o baixa del servei, terminis que tenen les companyies per dur a terme aquestes accions, o la portabilitat i la conservació del número.<br />Cayuelas va explicar que les reclamacions més habituals tenen a veure amb el tràmit de donar de baixa el servei, que presenta dificultats. Remarcava que molts cops el problema ve per que l’usuari no s’ha llegit les condicions del contracte, tot i que també és cert que a vegades les companyies posen traves. Insistia però, en que hi ha una normativa que s’ha de complir, i que obliga a que les companyies donin facilitats també per donar-se de baixa.
De totes maneres, Cayuela també posava de manifest que normalment la majoria de reclamacions es poden solucionar a través dels organismes de consum, sense necessitat d’arribar a decisions judicials.<br />Finalment, pel que fa al perfil dels consumidors que presenten més queixes o consultes, Cayuela deia que tot i que pugui semblar el contrari és el col·lectiu de la gent jove els que en presenta més, per sobre de la gent gran com podria semblar.<br />En acabar els assistents van poder plantejar els seus dubtes a la tècnica de consum, que va insistir també en que cal llegir sempre la lletra petita dels contractes, no mostrar mai cap factura ni llibretes bancàries als comercials que vinguin a casa, i reclamar sempre el que sigui nostre per poca quantitat que sigui.