Dijous, 14 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Una família penedesenca acull 6 nens de la franja de Gaza a la finca Mas Granell

Tres dels nens han tingut problemes per tornar a casa seva, després que l’exèrcit israelià els hagi retingut durant més de 12 hores.

La ONG Pau Ara ha organitzat aquest any unes colònies per a nens de Palestina sota el nom “Vacances en Pau”. L’objectiu és que aquests nens que dia a dia viuen una situació complicada, puguin gaudir, ni que sigui durant uns dies, de les activitats que acostumen a fer la resta de nens dels països que no pateixen cap conflicte.  El Jordi i la Carme, són els propietaris de l’hotel Restaurant Mas Granell, i a través d’un conegut van saber que es necessitaven famílies per acollir aquests nens durant uns dies. De fet, ells ja formen part d’una altra ONG i han col·laborat diverses vegades prestant l’espai del seu hotel per altres causes. El Jordi Illa assegura que els 6 nens que han acollit han estat molt contents durant la seva estada a l’hotel, però també amb la resta activitats que els hi havia preparat la ONG. També destacava que el que més els hi havia cridat l’atenció havia estat, sens dubte, la piscina ja que ells no estan acostumats a banyar-se, ni tant sols al mar.
A l’hora de tornar al seu país, però, concretament 3 dels nens que estaven a la nostra comarca han tingut problemes amb l’exèrcit israelià, que no els deixava creuar la frontera pels acords que tenen amb Israel. Tot i així, després de 12 hores retinguts, ens nens han pogut tornar a entrar a la Franja de Gaza.  El Jordi, ens explicava que aquests problemes no els sobten, ja que per venir, també es van trobar amb moltes dificultats.

Malgrat aquests problemes, el Jordi i la Carme asseguren que de poder-ho tornar a repetir no ho dubtarien, ja que els nens s’ho han passat molt bé, i també ha estat una  bona experiència per als seus propis fills.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: