L’ofici solmene de Sant Fèlix ha estat presidit per Josep M. Soler, abat de Montserrat
Després de la repicada general de campanes a les set d’aquest matí per anunciar la festivitat de Sant Fèlix, s’ha obert al públic la cripta de la Basílica de Santa Maria i s’ha fet l’exposició de les relíquies de Sant Fèlix.
Aquest any, a més, s’ha pogut veure paral·lelament una altra mostra, la del pintor vilafranquí Guillem Noya, sobre les imatges de rostres del patró. Recordem que el títol de l’exposició és "vers la cara de Sant Fèlix", amb un estil romànic antic. No és habitual exposar en un indret com la cripta. Fins aquest 31 d’agost es pot visitar cada tarda.
I a les vuit ha començat la missa que ha comptat amb la presència de molts fidels a la cripta de la Basílica. Aquest any
Poc després de les 10 del matí, un cop els administradors s’havien col·locat al banc del capdavant de la Basílica, ha començat ja l’ofici solemne a Sant Fèlix. L’ha presidit aquesta vegada el pare Josep Maria Soler, abat de Montserrat, acompanyat de Jaume Berdoy, rector de Santa Maria. Una cerimònia eucarística que s’ha pogut veure de nou per Penedès TV.<br /><br />Uns darrere els altres dipositant ciris al Sant balls, castellers… han anat entrant pel passadís central de la basílica i han acabat donant pas als membres de la Moixiganga, que celebren el 25è aniversari de la recuperació. Han estat els encarregats de protagonitzar la tradicional ofrena al patró de la Vila. I en els parlaments, han qualificat el ball de modest tot recordant el grup de convilatans que el 1985 van tornar a fer possible escortar Sant Fèlix com s’havia fet fins al segle XVIII. Treballen perquè així perduri molts anys.
Han ofert davant els feligresos i la resta de balls quadres representatius que es poden veure al llarg de les tres processons.
Un cop tothom ha sortit de la basílica, ha tingut lloc l’aixecada de pilars de les colles castelleres de la diada de Sant Fèlix en el 47è aniversari del Monument als Castellers de la Plaça Jaume I….