Els infants sahrauís acollits a l’Alt Penedès gaudeixen dels últims dies
El 23 d’agost, la desena de nens i nenes sahrauís que passen l’estiu amb famílies de Vilafranca i la comarca tornen als campaments de refugiats a Algèria.
Allà reprendran la seva vida quotidiana després del parèntesi que suposen aquests dos mesos d’estiu. <br />En una entrevista a Ràdio Vilafranca, la coordinadora de les colònies a l’Alt Penedès, la Marta Fos, explica com aprofiten aquests últims dies.
Els infants van arribar a finals de juny i durant el mes de juliol han participat als Casals d’Estiu dels municipis on viuen, han fet un curset de familiarització amb l’aigua al Complex Aquàtic de Vilafranca i aquest agost és l’època que cada família fa més la seva. De tota manera, un dia a la setmana, organitzen una activitat conjunta perquè els nens es vegin.<br />La Vanessa Rafecas acull un nen per segon any consecutiu i recomana l’experiència perquè segons destaca reps més del que ofereixes.
L’estada dels infants també s’aprofita perquè passin revisions mèdiques i aquest estiu ha calgut posar ulleres a una nena i operar un nen de l’orella.
<br />Les mares acollidores expliquen que aquests infants són com esponges i que aprenen molt ràpidament. Com a exemple, escoltem el Nabat que passa l’estiu amb la Marta Fos.
Els nens i nenes marxaran el dia 23 d’agost, però abans es fa una festa de comiat a Santa Fe del Penedès.