Diumenge, 24 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els Juliols tracten aquesta setmana l’agricultura biodinàmica i ecològica i els valors del paisatge

Els Juliols han arribat per tercer any consecutiu a Vilafranca. En aquesta tercera edició, l’ensenyament se centra en l’agricultura ecològica, l’agricultura biodinàmica i els valors del paisatge.

La filosofia del curs és que les cultures del vi, el paisatge o les varietats autòctones són elements patrimonials intangibles que serveixen per generar i desplegar models de producció i de promoció no destructius. El Penedès és una zona vitivinícola on es desenvolupen diverses experiències en aquesta línia i, per això, el curs es divideix en sessions teòriques i pràctiques que permetin veure el funcionament de les empreses de la zona. Joan Cuscó és el coordinador dels Juliols i comentava en què consistia la primera sessió d’aquest dilluns, titulada "L’economia i els valors intangibles del patrimoni", de l’economista David Ceballos.

Als Juliols hi ha ara uns quaranta inscrits d’un perfil molt divers, tot i que majoritàriament universitaris. <br />El curs té lloc durant aquesta setmana a les tardes a la Capella de Sant Pelegrí de Vinseum. Entre els professors que impartiesen classes a Vilafranca hi ha l’investigador de l’INCAVI Enric Bartra; el filòsof Octavi Piulats, que parla sobre els fonaments filosòfics de l’agricultura biodinàmica; o l’arquitecte Gabriel Barbeta, encarregat de parlar sobre les arquitectures del vi i l’ecoarquitectura. A més de representants de diversos cellers.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: