Dijous, 28 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Cap a l’administració electrònica

L’Ajuntament de Sant Sadurní reduirà la documentació de les tramitacions gràcies a la implantació de l’administració electrònica

L’Ajuntament de Sant Sadurní ha posat en marxa una autèntica revolució electrònica tant en la manera de treballar internament com en la gestió administrativa dels serveis que ofereix a la ciutadania. S’ha començat per dotar-se de les eines informàtiques necessàries i per formar al personal que fa atenció directe al públic. Després això es traduirà en una millora d’eficiència en la prestació del servei ja que el ciutadà haurà de notar una agilització dels tràmits i una disminució de la paperassa que ha d’aportar quan demana un servei a l’Administració. En aquesta línia, el novembre del 2009 tot el consistori va donar suport a adherir-se al conveni d’interoperabilitat de sistemes d’informació entre administracions públiques i, més recentment, el passat mes de febrer, es va aprovar, també amb el consens de tots els grups, l’ordenança reguladora de l’administració electrònica. <br />A la pràctica això vol dir que l’Ajuntament començarà a utilitzar de forma habitual els canals electrònics com a via d’accés a altres administracions, i d’aquesta forma obtindrà documentació que fins ara havia de ser aportada pel ciutadà en les seves tramitacions amb l’Ajuntament. Així, el sol·licitant d’un ajut social, no caldrà que aporti la documentació que acredita el seu nivell de renda o la seva situació d’atur, per exemple, i serà l’Ajuntament el que, amb el seu consentiment i en el seu nom, obtingui aquesta documentació per mitjans electrònics dels fitxers de dades de l’Agència Tributària o del Servei d’Ocupació de Catalunya.
Aquesta mesura facilitarà la reducció en els documents a aportar pel ciutadà i li estalviarà temps i desplaçaments en visites a altres administracions.<br />Temes com els de la signatura electrònica, que encara està poc introduïda entre la població, seran eines bàsiques per fer realitat aquesta transformació de l’Ajuntament. Per fer-ho realitat, aquest mes de juny s’han fet diverses sessions de formació adreçades al personal de l’Ajuntament per ajudar a familiaritzar-se amb aquestes noves eines. <br />Aquesta nova manera de treballar comença a ser accessible a través de la web de l’Ajuntament (www.santsadurni.cat) i permetrà realitzar des de casa gestions que ara han de ser presencials, com ara la presentació d’escrits en el registre, que passarà a ser telemàtic. També ho seran les notificacions.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: