Aposta per el xarel·lo i les noves varietats
Albet i Noya ha presentat els seu no vi de xarel·lo, "El fanio 2009", que s’emmarca dins de la voluntat de potenciar aquesta variant blanca del Penedès
La presentació d’aquest blanc de xarel·lo l’ha acompanyat aquesta bodega de Sant Pau d’Ordal d’un vi elaborat amb una varietat de raïm negre que han estat recuperant en els darrers anys i que ara han posat a la venda, amb una producció reduïda.<br />Josep Maria Albet i Noya, ha volgut però donar importància a aquest xarel·lo que prové d’una de les finques a més alçada que tenen a la comarca, i de la que pren el nom aquest vi, que es comercialitza com "El fanio 2009". Es tracta d’unes vinyes de Xarel·lo que tenen uns 65 anys, i que fan un raïm molt especial. Com explica Albet, fins ara la vibnificaven amb la resta de xarel·lo, i ara han decidit fer-ho a nivell individual. El resultat és un vi especial.
Precisament la utilització de les mares evita la seva oxidació, i dóna una dimensió diferent al resultat final.<br />Albet remarca també que des de la D.O Penedès s’està potenciant el treball amb els xarel·los, però diverses bodegues van més enllà i aposten per el que es coneix com a vins de terrer, com seria el cas d’aquest xarel·lo que ara han presentat.
D’altra banda, des de fa alguns anys han estat experimentant per recuperar algunes varietats pràcticament desaparegudes al Penedès. Una d’elles, el Belat, ha donat com a resultat un vi negre que Albet qualifica de totalment diferent als que es produeixen habitualment en terres del Penedès. <br />El resultat és un vi equilibrat i fi, que no aposta tant per la contundència.
Des d’Albet i Noya consideren que cal continuar treballant en aquesta línia, que pot donar molt bons resultats a mig i llarg termini, ja que diu Josep Maria Albet, amb els negres cal tenir una mica més de paciència per tal d’assolir resultats. Poden passar uns 10 anys abans una vinya no doni bons resultats, però ara hi ha vinyes amb aquestes característiques al Penedès.