L’alcalde de Vilafranca demana el suport del Penedès en la reivindicació de la marca de promoció turística
El Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès ha d’aprovar demà la proposta de marca turística, amb l’interrogant de si inclourà el Penedès.
La marca es desenvolupa a iniciativa de la Diputació de Barcelona amb participació dels Consorcis de Promoció dels territoris del Baix Llobregat, l’Alt Penedès i el Garraf. <br />L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, destaca la importància del debat que es presenta, perquè el futur del Penedès pot tenir molt a veure amb l’enoturisme.
La proposta planteja , de partida, aprofitar el motor que suposa a nivell internacional el nom de Barcelona, i es presenta com a marca turística "Costa de Barcelona", acompanyada per l’eslògan "Mar, modernisme i Penedès". <br />Davant aquesta proposta, Regull es nega, en rotund, a acceptar que el nom Penedès no figuri a la marca per que la marca és inamovible i l’eslògan, en canvi, pot canviar-se quan es consideri oportú.
Demà es reuneixen els diferents membres del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès en el qual són representats els ajuntaments de Vilafranca i Sant Sadurní, la Unió Empresarial del Penedès, la DO Penedès, Uvipe, la Cambra de Comerç i la mateixa Diputació de Barcelona. <br />Regull considera que el sector del cava ha de ser sensible al Penedès.
L’alcalde de Vilafranca espera aconseguir suports entre els diferents representants per assolir que fructifiqui la proposta d’integrar el Penedès a la marca amb fórmules com ara Barcelona Penedès o Costa Barcelona Penedès.