El Consorci de Promoció Turística vol treballar aquest any per reforçar al màxim la informació que s’ofereix al visitant
Sota la marca "Enoturisme Penedès" el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès fa temps que està treballant per desenvolupar diverses estratègies per millorar l’oferta turística de l’Alt Penedès.
Com explicava la directora tècnica del Consorci, Núria Sala, s’està fent també una aposta ferma per la creació de producte que permeti que la informació de l’oferta turística de l’Alt Penedès arribi millor als visitants i aquests ampliïn el seus períodes d’estada a la comarca.<br />De fet, Sala apuntava que aquest 2010 es treballa en funció de quatre eixos, com son la cobertura territorial, la millora de la competitivitat, les accions de promoció i el desenvolupament de l’observatori turístic del Penedès. Tot amb la intenció d’aconseguir més presència de turistes i que aquests allarguin les seves estades.
Entre les tasques que es volen potenciar al llarg d’aquest any, hi ha la major utilització de les noves tecnologies per ajudar a la promoció turística i la difusió dels productes que s’ofereixen des de la comarca. En aquest camp s’ha donat a conèixer la implantació d’una aplicació per a telefonia mòbil amb l’objectiu de fer més promoció. Sota el nom de Synctur, l’empresa Infocket ha desenvolupat un aplicatiu que permet accedir a la informació de manera actualitzada i des de qualsevol lloc del mon.
Com explica el seu gerent, Ramon Massip, tot i que existeixen eines similars, la novetat de Synctur és la millora de l’aprofitament dels recursos i el fet que la informació és sempre actualitzada, ja que no es tracta de descarregar paquets d’informació al mòbil, si no d’accedir directament a les dades.
De fet el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès és el primer en disposar d’aquest sistema, que és també una mostra clara de l’aposta per la creació de productes i la promoció de la marca "Enoturisme Penedès" tot aprofitant al màxim les eines que brinda la tecnologia.