Dijous, 14 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ERC de Vilafranca proposa situar la nova biblioteca comarcal de l’Alt Penedès al costat del camp de l’Espirall

Segons el regidor d’Esquerra, Pep Quelart, l’Alt Penedès necessita una nova biblioteca que doni servei a tota la comarca seguint les recomanacions dels estàndards del Mapa de la Lectura Pública de Catalunya.

<p />

A més, segons els republicans, la ubicació proposada per a la nova Biblioteca comarcal és un lloc emblemàtic per diversos motius. A més, la nova Biblioteca donaria servei al barri de l’Espirall i les Clotes i estaria a força distància de la Torres i Bages, fet que repartiria el servei, encara més.

Des d’Esquerra, també consideren que la nova biblioteca hauria de ser multifuncional i tenir una zona d’acollida, una general, una infantil i una zona de treball intern. <br />Quelart ens explicava quins són els requisits que estableix la llei.

A més, la Biblioteca hauria de tenir 3.315m2 de superfície construïda i caldria disposar d’entre 48.000 i 84.000 documents per poder-la posar en funcionament i cobrir un servei que ara no pot oferir l’actual Biblioteca Torras i Bages. Durant els propers mesos, des d’Esquerra treballaran perquè aquest projecte es pugui dur a terme i s’aprofiti la subvenció del PUOSC.

Segons els estudis que han revisat des d’Esquerra, el nivell actual d’adequació de l’Alt Penedès als estàndards és baix, i per això, encara es fa més evident la construcció de la nova biblioteca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: