L’aprenentatge productiu mira endavant
El 20è Seminari Internacional d’Aprenentatge Productiu reuneix representants de vuit països diferents a Vilafranca.<br />
<br />Aquesta setmana ha tingut lloc a Vilafranca un seminari internacional que ha comptat amb la participació de persones expertes en l’aprenentatge productiu i de professionals de l’educació procedents de vuit països europeus Finlàndia, Romania, Bulgària, Alemanya, Grècia, Irlanda, Holanda i Catalunya.<br />Aquest seminari ha tingut com a lema central “Aprenentatge Productiu– un nou enfocament educatiu, nous mètodes i nou rol del professorat” i està organitzat per l’Institut per a l’Aprenentatge Productiu a Europa de Berlín, conjuntament amb l’Institut d’Aprenentatge Productiu de l’Ajuntament de Vilafranca. La major part de les activitats del seminari s’han fet al Centre de Formació Ocupacional Francesc Layret. És la vintena edició d’aquest seminari, que anteriorment ja s’ha celebrat en altres països.<br />El seminari proposa analitzar la filosofia i els paràmetres fonamentals sobre els quals s’edifica la pràctica de l’aprenentatge productiu, conceptes que dia a dia s’estan implantant en les escoles europees i dels Estats Units per tal d’ajudar a nois i noies que presenten dificultats d’adaptació dins el sistema escolar tradicional. Ingrid Böhm, una de les responsables del seminari, comentava que s’ha fet un pas endavant molt important aconseguint la regulació de l’aprenentatge productiu.<br /><br />L’aprenentatge productiu representa una alternativa que pot permetre a aquest alumnat reconduir el seu itinerari educatiu dotant-los dels coneixements i de les competències socials i personals necessàries per a la reinserció acadèmica o l’accés al món del treball. Jens Schneider, director de l’institut per a l’aprenentatge productiu a Europa explicava que ha estat difícil assolir la normalització d’aquest ensenyament.<br /><br />Com a cloenda del seminari, avui, en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es fa al CaixaFòrum de Barcelona una conferència sobre l’aprenentatge productiu, per tal d’impulsar el professorat català en l’aplicació de projectes alternatius que s’adaptin a les necessitats educatives de l’alumnat de l’Educació Secundària Obligatòria.<br /><br />