Serveis Socials reduirà les llistes d’espera a una setmana
El Departament de Serveis Socials de l’ajuntament de Vilafranca ha patit una reestructuració, en els darrers mesos, amb l’objectiu de millorar l’atenció al ciutadà i reduir les llistes d’espera.
<br />Aquesta reestructuració ja és visible a la mateixa recepció de l’àrea, als baixos de l’edifici de Cal Mancia, però també ha comportat una redistribució interna de les tasques de les tècniques que hi treballen.<br />L’objectiu de reducció de les llistes d’espera ja ha estat parcialment assolit. Així s’ha passat de 2 mesos als 15 dies actuals que es triga des que es truca a Serveis Socials demanat cita fins que té lloc la primera reunió. De tota manera, l’objectiu final és reduir l’espera a una setmana com a màxim, segons ha explicat al magazín La Plaça la regidora de Serveis Socials, Teresa Terrades.
Aquesta reducció de les llistes d’espera també ha estat possible gràcies a la implantació de més personal, realitzada al llarg d’aquest any. A més, la redistribució interna del treball ha comportat una especialització de les tècniques, n’hi ha que tramiten els PIES, les sol.licituds de la Llei de la Dependència, i d’altres que es limiten a atenció per exemple. Això, segons Terrades, ja ha suposat una millora clara i molt directa.
La crisi econòmica també ha tingut una repercussió directa en l’augment de demandes a Serveis Socials. La regidora, Teresa Terrades, explica que des de l’estiu han crescut les sol.licituds d’ajuda per fer front al pagament de la vivenda.
Terrades també ha avançat que estan treballant en l’elaboració d’un díptic informatiu dels serveis que ofereixen, que es distribuirà per totes les cases de Vilafranca. Segons la regidora, a banda d’informar, també es pretén trencar el tòpic que “Serveis Socials fa beneficència”.