Divendres, 19 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Alguns serveis de l’Ambulatori de Vilafranca es traslladen a l’edifici dels antics jutjats

L’Ajuntament de Vilafranca ha signat un conveni amb el CatSalut pel qual cedeix temporalment espais de propietat municipal a l’edifici dels antics jutjats, a la plaça Penedès, per tal que s’hi puguin traslladar alguns serveis i així, contribuïr a descongestionar l’ambulatori.

 En concret, es traslladen el PADES, que anirà a la planta baixa dels antics jutjats, i els serveis administratius, que aniran a la primera planta. La regidora de Salut, Teresa Terrades, ha dit al magazín La Plaça que un cop fetes les reformes, el trasllat serà efectiu a principis de març.

 

L’Ajuntament ha ofert aquests espais al Departament de Salut de la Generalitat com a mesura transitòria per tal d’alliberar espais de l’actual Centre d’Atenció Primària, mentre encara no es disposi del segon CAP, que s’ha construir al parc de Llevant.

La regidora de Salut reconeix els problemes de saturació que pateix l’actual Ambulatori i destaca l’esforç dels professionals que hi treballen perquè repercuteixi el mínim possible en els pacients.

Respecte al projecte del segon Ambulatori, Terrades ha reconegut que el procés s’ha endarrerit. Segons ha explicat, es deu al fet que el programa funcional, aprovat inicialment el setembre de 2006, es va veure modificat el febrer i el setembre de l’any passat per tal d’ampliar-ne els serveis. Després d’aquestes modificacions, el nou ambulatori inclourà el CAP de salut mental per adults i el Centre de salut mental infantil i juvenil, l’Agència de Protecció de la Salut, un segon equip d’atenció primària desdoblat, serveis de rehabilitació i el Centre d’Atenció a les Drogodependències.

Segons la regidora, la voluntat del Departament de Salut és iniciar les obres abans de finals d’any.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: