Un vilafranquí casat serà ordenat diaca
Aquest diumenge tindrà lloc a la basílica de Santa Maria de Vilafranca l’ordenació diaconal de Genís Sans i Martínez. El diaconat és un dels tres graus de l’orde (diaca, prevere i bisbe) i, si bé la majoria de diaques s’ordenen com a pas previ cap al sacerdoci, també hi ha la possibilitat de l’ordenació de diaques "permanents". En aquest cas poden ser homes casats, tot i que aquest ministeri no és gaire freqüent, i també per això poc conegut.
El Genís Sans és vilafranquí, té 49 anys, treballa de comptable, està casat i té un fill. Col·labora pastoralment en diversos àmbits de les parròquies de Vilafranca i de l’arxiprestat, i des de fa 5 anys s’està preparant per al diaconat. El diaca té com a tasca principal el ministeri de la Paraula, i pot presidir casaments, baptismes, exèquies, celebracions dominicals en absència de prevere, i també col·labora en la missa.
L’ordenació de Sans serà presidida pel bisbe de Sant Feliu, Agustí Cortés, i començarà a les 7 de la tarda d’aquest diumenge, raó per la qual s’avança la missa habitual dels diumenges a les 8 del vespre.