Dimarts, 22 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La primera jornada del mercat d’aviram ha registrat una bona participació

Galls negres del Penedès, gallina penedesenca, ànec mut del Penedès i les seves distintes varietats com la barrada o blat es poden veure en aquest estand de la rambla de Sant Francesc. O es poden directament adquirir en una de les parades que de bon matí ja han quedat instal·lades durant tot el cap de setmana. A 10 dies per Nadal, tothom pot adquirir la seva peça per l’àpat de Nadal.

I ho pot fer amb tots els avantatges que ofereix com sempre la Fira del Gall, el servei gratuït de l’Escorxador. També aquest estand ens permet aconseguir per segon any consecutiu un gall negre plomat i sacrificat, fresc d’ahir. N’hi ha, de paradistes, que porten una pila d’anys venint i venen el bo i millor de les seves aus. És el cas de Jordi Conillera, de Torredembarra. Un exemplar de cadascuna dels elements d’aviram, a les diferents parades, s’han adquirit per part de l’Ajuntament. Que com mana la tradició es destinen a les entitats benèfiques. Aquest any s’han comprat exactament 27 peces per un valor aproximat de 1.200 euros. Així s’escoltava de bon matí el regateig. Aquest any hi faltava però l’històric Joan Raspall, que donava les indicacions a la compra municipal. L’alcalde, Marcel Esteve, encapçalava la comitiva oficial que ha sortit a les 8 del matí en cercavila des de davant el consistori. El Tomassot, la Ballarica, l’Àliga i aquest any la novetat, el Tomasset, que portava la Clàudia.  

Cartells penjats a la rambla expliquen que hi ha una raça de gallines pròpia del Penedès des de temps immemorials. Es caracteritza per la posta d’un ou de color marró rogenc molt intens, molt ben valorat en el mercat de Barcelona on es pagava entre un 33 i un 50% més que qualsevol dels millors. La primera definició es troba el 1921 però és el 1933, l’any que ve s’escaurà el setanta-cinquè aniversari, que va sorgir l’Agrupació de Criadors de Gallines Penedesenques.

El temps ha anat en boca de tothom, amb el fred que ha fet des de bon matí. El mercat d’aviram i de pagès hi torna a ser tot el matí i migdia d’aquest diumenge.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: