La Generalitat sotmet a informació l’avantprojecte de l’Eix Diagonal, que comportarà acabar la C-15
El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha publicat avui l’anunci pel qual se sotmet a informació pública l’avantprojecte de construcció i gestió i el projecte de traçat de l’Eix diagonal, entre Vilanova i Manresa.
Es tracta d’una via que tindrà una longitud de 67 quilòmetres, dels quals 35 seran de nova construcció. Bona part del traçat es recolza sobre les actuals C-37 i C-15. De fet actualment ja està construït el 50% d’aquest eix viari, concretament un tram de la C-15 entre Puigdàlber i Igualada; i l’altra de la C-37, entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guadiola.
Els 35 nous quilòmetres que s’han de construir es divideixen en tres trams, entre Vilanova i Puigdàlber, és l’únic que afecta a la nostra comarca. A més, l’únic tram que tindrà característica d’autovia seran 13 quilòmetres entre Vilanova i la connexió amb l’AP-7 a Vilafranca.
Concretant a l’Alt Penedès Garraf, el tram entre Vilanova i Canyelles te un primer tram de característiques de via urbana, i després es desdobla. El tram a partir de Canyelles i fins a Vilafranca, de més de 5 quilòmetres, és el desdoblament de l’actual C-15 fins a arribar a Vilafranca. A la capital de l’Alt Penedès es farà una variant per anar a connectar novament a l’alçada de la Granada, tot plegat amb característiques de carretera convencional. Finalment, entre Vilafranca i Puigdàlber es tracta de condicionar l’actual C-15 per adaptar-la a les característiques d’una via preferent d’una calçada fins arribar a la sortida de Puigdàlber en que s’enllaça amb la C-15 actual.
Les obres d’aquest Eix Diagonal suposaran una inversió de 341 milions d’€, i es finançarà mitjançant el sistema de concessió d’obra pública. La concessió s’ha de licitar el març vinent, per tal que els treballs es puguin iniciar abans de finals de 2008.