El director del Milà i Fontanals diu que la polèmica Educació per a la ciutadania és només mediàtica
Ara que les escoles i instituts acaben el primer trimestre, hem volgut conèixer de prop què en diuen de la nova assignatura que cursen els estudiants de secundària, Eeducació per a la ciutadania. Hem estat aquests dies a l’Institut Milà i Fontanals i ens n’ha parlat el seu director.
Dins dels centres educatius no hi ha hagut cap mena de polèmica. Així doncs la polèmica per la novetat d’aquest curs, la matèria Educació per a la ciutadania, és més mediàtica que no pas real, assegura el director de l’IES Milà i Fontanals, Pere Martí. I és que no és més que una matèria que s’imparteix tan sols durant una hora a la setmana, els continguts de la qual ja formaven part del currículum variable dels escolars com educació i drets humans o valors socials, per exemple. No hi ha hagut però diferència respecte al que es feia en aquells currículums variables. Tot i que en algun curs és el tutor qui imparteix “educació per a la ciutadania”, en la majoria dels casos la matèria la dóna el mateix professor que ja feia aquells tipus de crèdits variables. Aquests continguts s’imparteixen ara d’una manera més sistemàtica que no pas abans, i els alumnes que reben l’assignatura són els de 3r d’ESO. Educació per a la ciutadania tracta del desenvolupament dels valors democràtics, de la consciència ciutadana i les actituds i conductes respectuoses i compromeses en la seva defensa.