Dilluns, 22 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El conseller d’agricultura presideix la festa anual de socis de Covides

Diumenge es va celebrar la inauguració de les noves instal·lacions de COVIDES, la festa anual del socis i la presentació del vi novell 2007 a les instal.lacions de la cooperativa a Sant Sadurní.

L’acte va comptar amb la visita del Conseller, Joaquim Llena. La festa va comptar anb l’assistència d’unes 2.000 persones, entre les quals hi havia un centenar de nous socis fruït de la absorció que Covides ha fet del Celler Cooperatiu de Vilafranca. Va ser un bon moment per copsar el pols de la indústria del vi i el cava al Penedès. El conseller d’agricultura, Joaquim Llena, va destacar l’evolució que ha tingut la cooperativa Covides.  

<h4>Aquesta festa ha coincidit amb el proc&eacute;s final d&rsquo;aprovació de la fusió de COVIDES amb la Cooperativa de Vilafranca. El darrer dissabte de novembre l&rsquo;assamblea de Covides va aprovar la fusió per absorció i el dimarts de la setmana passada ho va fer tamb&eacute; l&rsquo;assamblea del Celler de Vilafranca. Així Covides suma ara m&eacute;s de 1.000 socis, m&eacute;s de 3.800 hect&agrave;rees de vinya de la DO Pened&egrave;s, el que representa el 18% de la superfície de la DO Pened&egrave;s. Amb aquestes dades Covides es converteix en la 4&ordf; empresa elaboradora del Pened&egrave;s.</h4><h4 /><h4>El seu president destaca que els socis del Celler de Vilafranca, són de ple dret nous socis de Covides.</h4><h4 /><h4 /><h4 /><h4>Pel que fa a les dades del darrer exercici fiscal de Covides les vendes van arribar als 20 milions d&rsquo;euros, es van comercialitzar 3,4 milions d&rsquo;ampolles de cava i 1,7 milions d&rsquo;ampolles de vi. Pel que fa a la distribució de les vendes, un 63% es destinen al mercat nacional i el 37% a l&rsquo;exportació. Regne Unit, Holanda, B&eacute;lgica, Japó, EE.UU., Brasil i Rússia, són els principals mercats.</h4><h4>En relació a les noves instal&middot;lacions de Covides a Sant Sadurní s&rsquo;ha fet una inversió de 5 milions d&rsquo;euros, amb una nova superfície de 5.400 metres quadrats. La nova cava permet l&rsquo;emmagatzematge de 10 milions de ampolles.</h4><h4>El president de la cooperativa va avan&ccedil;ar que com a reptes per el futur Covides es planteja augmentar la producció fins a 5,8 milions d&rsquo;ampolles, augmentar les vendes entre un 10 i un 15%, i augmentar el percentatge d&rsquo;embotellat un 20% en 2 anys.</h4><h4 />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: