Els treballs de l’Avinguda del Vendrell avancen i convertiran la via en un enllaç entre barris
Els treballs per construir un pas soterrat sota les vies del tren a l’alçada de l’avinguda del Vendrell van avançant. L’avinguda serà en el futur la via que unirà els barris de La Girada i el Poble Nou i, més endavant, enllaçarà amb Sant Julià i la carretera de Sant Martí.
La construcció d’un pas soterrat sota les vies del tren que permetrà en el futur que l’avinguda del Vendrell es pugui connectar amb la rotonda de la carretera de Moja van avançant a bon ritme. Les obres de construcció d’aquest pas soterrat formen part del conveni de col·laboració signat l’any 2004 entre el Ministeri de Foment, l’Ajuntament de Vilafranca i l’ADIF per al cobriment de la infrastructura ferroviària i altres obres de permeabilitat entre una banda i l’altra de les vies del tren a Vilafranca.Aquest matí, l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve i el regidor d’Obres i Projectes Francisco Romero han visitat les obres de construcció d’aquesta infrastructura acompanyats de tècnics municipals i dels responsables de l’empresa constructora. Els treballs que s’hi estan fent són complexes: consisteixen en la construcció en uns terrenys just al costat de les vies d’un calaix de formigó armat de 12 metres d’amplada, de més de 6 metres d’alçada i amb un gruix de 80 centímetres. Aquest estructura, amb una longitud de més de 45 metres, es va acabar de construir al mes d’agost i es va començar a empènyer cap a sota les plataformes de ferrocarril existents tant de la línia de RENFE com la Línia d’Alta Velocitat els primers dies de setembre. El calaix de formigó haurà de ser empès al llarg d’uns 50 metres fins a quedar finalment instal·lat sota les vies. Està previst que els treballs s’allarguin fins al proper mes de desembre. Es tracta d’unes obres complexes ja que en tot moment s’ha de mantenir la circulació habitual de trens per sobre del pas soterrat. L’alcalde comentava que provocar les mínimes molèsties és una prioritat i destacava que ja s’arriba a la recta final de les obres de cobriment.La construcció d’aquest pas sota les vies és una infrastructura important per a la connexió entre els diferents barris de Vilafranca. Connectarà la rotonda de l’avinguda de Tarragona i la carretera de Sant Jaume dels Domenys fins a la rotonda de la carretera de Moja, tocant al barri de la Girada. La construcció de l’avinguda del Vendrell per sota de les vies del tren fins enllaçar amb la rotonda de la carretera de Moja està inclosa dins el pla parcial “Camí i carretera de Moja” i, per tant, supeditada al seu desenvolupament. En definitiva, però, l’avinguda ha de facilitar la mobilitat i les connexions primer entre el Poble Nou i La Girada i, després, amb el barri de Sant Julià i la carretera de Sant Martí.Els treballs, que han estat adjudicats per l’Ajuntament de Vilafranca, tenen un pressupost de 1 milió 172.000 euros.