Avui comença un nou cicle sobre Interculturalitat i convivència a Vilafranca
El Pla per la Convivència presenta el tercer cicle centrat en la convivència entre diferents cultures, després del bon funcionament dels dos cicles sobre Ciutadania i Convivència celebrats l’any passat.
Aquest nou cicle inclou tallers, conferències i xerrades que tenen com a eix comú la interculturalitat, entesa com a diversitat cultural i també com a element de participació amb l’objectiu de la millora de la convivència i la inclusió de la diversitat en el nostre dia a dia.
El cicle que comença avui és una oferta adreçada tant al públic en general com a les entitats i associacions de la Vila, estudiants d’ESO i Batxillerat, així com als components del Consell Municipal per la Convivència i als tècnics d’altres serveis que treballen transversalment amb el Pla per la Convivència.
Per exemple, el mes vinent es faran tallers als 3 instituts de la Vila i 4 sessions formatives dirigides a les entitats, com explica Ramiro.
El cicle, que durarà fins al novembre vinent, comença avui amb un vídeo-debat sobre Diversitat i Civisme a càrrec de Rafael Crespo de l’associació Intercultura. Aquesta primera activitat es fa de 8 a 10 de la nit, a l’Escorxador.
És un acte obert a tothom, en el qual es pretén identificar els elements que afavoreixen i que dificulten la convivència veïnal.