Es consoliden les pintures del Sant Sepulcre d’Olèrdola, que podrien ser d’època preromànica
Dues restauradores contractades per la Generalitat van acabar de completar, durant la setmana passada, els treballs de consolidació de les pintures del Sant Sepulcre d’Olèrdola. La intervenció marca l’inici de les accions planificades per realitzar, en els propers mesos, la restauració del temple, únic en el romànic del Penedès per la seva planta circular.
Amb el propòsit que les pintures es puguin mantenir durant la restauració posterior, s’ha procedit a reomplir-les de calç per frenar el risc de despreniment existent.
A través dels treballs realitzats, les restauradores haurien confirmat la importància de les pintures del Sant Sepuclre, que podrien datar de l’època preromànica. En les pintures s’hi representen escenes del judici final, imatges de l’infern, iconografia d’ànimes i de l’epifania, escenes del sant sopar, tres personatges feudals que podrien representar els nobles que van encarregar el temple i dues figures de sants.
Després d’aquestes primeres tasques de consolidació de les pintures, les intervencions continuaran amb una prospecció arqueològica que servirà per determinar com es fa la posterior rehabilitació.