El govern assegura que la construcció dels nous aparcaments resoldrà les mancances de Vilafranca
L’equip de govern de l’Ajuntament de Vilafranca considera que la construcció de dos nous aparcaments soterrats a la vila, obres que es licitaran per procediment de concurs públic segons el plec de condicions aprovat en el Ple de dimarts, resoldrà els problemes d’aparcament.
Al centre vila, l’aparcament soterrat de la plaça Penedès queda complet en determinades dates i l’equip de govern planteja la seva ampliació per evitar problemes futurs. El portaveu del govern, Francisco Romero, destaca que amb 8 milions d’euros és la inversió més gran, desprès de les obres de l’AVE, dels darrers anys i que s’ha optat per la concessió per no endeutar-se. Romero apunta també quin serà el calendari que seguiran aquestes obres. L’alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, explica que, per un costat, el govern vol guanyar espai per als vianants al centre i també es volen solventar els problemes d’estacionament al barri de l’Espirall, on es calcula que hi ha 400 habitatges sense pàrquing. Marcel Esteve també ha dit que el cobriment de la via del tren haurà d’aportar noves places d’aparcament. Des del grup municipal d’ERC, Ramon Xena indicava que la prioritat de l’equip de govern és fer aparcaments al centre i trobar una solució al barri de l’Espirall. Xena afegia que els nous aparcaments es construeixen amb previsió de futur. Per la seva banda, Patro Recober d’ICV, ha criticat l’actuació de l’oposició i es va manifestar preocupat per la confusió que pot causar. Hi ha una mancança de places de rotació al centre i de residents a l’Espirall. Cal una inversió forta i segons Recober, l’equip de govern ha trobat en la proposta de concessió de gestió dels aparcaments i zones blaves, la millor solució possible. Pel que fa als preus, Romero ha comentat que en el plec de condicions es planteja el manteniment dels preus actuals a les zones blaves amb els corresponents IPC durant 15 anys. Amb la nova concessió d’aparcaments soterrats s’aplicarà la tarifa per minuts d’estacionament, enlloc de les fraccions horàries actuals.