Dilluns comença una nova fase de la campanya de civisme al barri vilafranquí de les Clotes
Es farà especial incidència en temes de tenença responsable d`animals, recollida selectiva i l`us racional de vehicles
La campanya de civisme "Vilafranca amb tu, junts pel civisme" es traslladarà durant tres setmanes al barri de les Clotes. El proper dilluns dia s’iniciarà la campanya impulsada per l’Ajuntament de Vilafranca, i que compta amb la col·laboració de la Associació de Veïns de les Clotes, de la Unió d’Empresaris i Botiguers del barri de les Clotes i de l`IES Milà i Fontanals. Justament, dilluns a la tarda es farà a la Casa de la Vila l’acte de signatura del conveni d’adhesió d’aquestes entitats a la campanya. La campanya està previst que finalitzi el proper 18 de desembre.
Durant les tres setmanes que durarà la campanya els agents del servei de Policia Comunitària faran especial incidència en aquest barri. Els agents tindran tant la funció informativa i de sensibilització com una funció sancionadora, depenent del cas amb què es trobin.
En el marc de la campanya també està previst que l`IES Milà i Fontanals organitzi diferents activitats relacionades amb els residus i el reciclatge, l`ús racional dels vehicles, la tinença responsable d`animals domèstics, etc. i també faran una enquesta sobre l`estat i conservació de la via pública.
Una de les accions paral·leles de la campanya de civisme és potenciar la recollida de cartró. En aquest sentit, es pot afirmar que la recollida, que es fa els dimarts i els dijous, està funcionant molt positivament, ja que, per exemple, en el centre se’n van recollir uns 10.000 quilos només durant el mes d’octubre.
2005-11-24-a
CLOTES 2
D’altra banda, i d’acord amb el compromís municipal d’incidir en el compliment de les ordenances municipals en matèria de civisme, en les darreres setmanes la Policia Local de Vilafranca ha cursat un total d’11 denúncies per infraccions a l’ordenança reguladora de la protecció dels animals i de la seva tinença i a la llei sobre tinença de gossos considerats potencialment perillosos. 3 d’aquestes denúncies es van cursar contra propietaris que no van recollir els excrements dels seus gossos, 3 més per no portar els gossos lligats per la via pública, 2 per portar un gos potencialment perillós per la via pública sense morrió, 2 més per no haver inscrit el gos en el registre municipal corresponent i una per no portar el gos la identificació electrònica o tatuatge. Finalment, agents de la Policia Local també han multat recentment una persona que va ser enxampada abandonant residus a la via pública. La multa en aquest cas, tal i com preveu la nova Ordenança de circulació de vehicles i vianants, és de 91 euros.