
La renda familiar disponible bruta a l’Alt Penedès se situa per sota la mitjana catalana
Torrelavit encapçala el rànquing de renda a l’Alt Penedès amb 22.031 €, per sobre de la mitjana catalana. El segueixen Sant Sadurní d’Anoia (21.411 €) i les Cabanyes (21.232 €)
La renda familiar disponible bruta ha experimentat un creixement notable a l’Alt Penedès, en línia amb la tendència positiva registrada al conjunt de Catalunya. Així ho reflecteixen les darreres dades publicades per l’Idescat corresponents al 2023. Aquesta macromagnitud mesura els ingressos de què disposen les famílies per al consum i l’estalvi, incorporant no només les rendes del treball i de l’activitat econòmica, sinó també l’impacte de la fiscalitat i les prestacions socials.
A l’Alt Penedès, la renda familiar disponible bruta se situa en 19.606 €, una xifra encara per sota de la mitjana catalana (20.789 €), però que representa un increment interanual del 8,44% respecte al 2022. L’estructura dels recursos de la renda familiar mostra que la remuneració d’assalariats continua sent la principal font d’ingressos. A l’Alt Penedès representa el 61,72% de la renda de les famílies, per sobre de la mitjana catalana (60,81%). L’excedent brut d’explotació suposa el 17,32% i les prestacions socials el 20,96%, una proporció molt similar a la del conjunt de Catalunya.
Torrelavit encapçala el rànquing de renda a l’Alt Penedès amb 22.031 €, per sobre de la mitjana catalana. El segueixen Sant Sadurní d’Anoia (21.411 €) i les Cabanyes (21.232 €). A l’altre extrem, Sant Quintí de Mediona (16.189 €) i Torrelles de Foix (14.613 €) presenten les rendes més baixes de la comarca.












