Santa Margarida i els Monjos ja disposa del pla de manteniment del verd urbà
El municipi també ha rebut, de la Diputació de Barcelona, l’estudi que ha d’ajudar a incrementar l’ombra en els recorreguts principals.
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos el pla de manteniment del verd urbà i l’estudi que ha d’ajudar a incrementar l’ombra en els recorreguts principals del municipi.
La superfície d’espais verds a Santa Margarida i els Monjos és de 46 hectàrees en total, de les quals 19 hectàrees són utilitzables per la ciutadania i mantingudes regularment. A més, el municipi disposa d’un total de 3.700 arbres, dels quals 1.300 estan en espais viaris.
El projecte planteja tres grans línies de treball. La primera inclou propostes d’organització del servei en els àmbits de la coordinació i el seguiment dels contractes vigents, la revisió de l’estructura, el reforç de la brigada i la necessitat de suport tècnic especialitzat.
La segona línia de treball contempla la millora del verd urbà, amb propostes que fan referència a l’augment de la qualitat i diversitat dels espais verds, a la renaturalització de zones degradades i a la millora de l’arbrat per permetre un bon creixement.
Finalment, la tercera línia de treball té a veure amb els recorreguts ombrats i preveu la millora de les condicions de l’arbrat, la generació d’ombres permanents o temporals amb elements no naturals, el guany d’espais de plantació o la proposta d’elements de mobiliari per fomentar l’estada sota ombra.
Foto: Model d’un recorregut ombrejat | Anna Terricabras











