La FIHRT referma el seu paper dins el sector celebrant una nova junta directiva a Vilafranca
Aquest dilluns al matí Vilafranca ha estat l’escenari d’una nova junta directiva de la FIHRT, (la Federació Intercomarcal d’Hosteleria, Restauració i Turisme).
La jornada, organitzada conjuntament amb el Gremi Comarcal d’Hostaleria i Turisme de l’Alt Penedès, s’ha iniciat a l’Oficina de Turisme de Vilafranca amb un acte de benvinguda a càrrec de la regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, Gemma Romeu. Romeu apuntava què suposa per Vilafranca rebre aquesta visita.
Seguidament, David Puig, tècnic de turisme de l’Ajuntament, ha ofert a la junta una petita visita tècnica i cultural per espais emblemàtics de la vila com la Basílica de Santa Maria, i Cal Figarot, la seu dels Castellers de Vilafranca. Tot plegat amb l’objectiu de reforçar el vincle entre turisme, patrimoni i identitat local.
En aquest sentit, durant la Junta s’ha aprofitat per també, parlar sobre projectes estratègics com la marca agroalimentària IMPLICAT, les iniciatives TASTE (tant a Barcelona com al Penedès), i altres programes de promoció i formació vinculats a la competitivitat turística.
Per la seva banda, el president de la FIHRT, Mingo Morilla, explica en què ha consistit aquesta junta directiva.
Durant la jornada també ha tingut lloc una sessió de treball en què s’han abordat qüestions clau per al sector, entre les quals destaca la modificació de l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics (IEET) aprovada recentment pel Parlament de Catalunya, així com els recàrrecs municipals i les interlocucions amb el Departament d’Empresa. Amb aquesta trobada a Vilafranca, la Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme, reafirma el seu paper com a òrgan de coordinació i lideratge del sector, posant el focus en la representativitat, la innovació i la defensa dels interessos empresarials.












